Random 3

Hello finest, Matilda's calling.

Klockan är 08.27 och Emelie pratar inte i sömnen. Astråkigt tycker jag.
Ligger och tänker på vilket sätt som är bäst att väcka henne på.

Jag har kommit fram till tre alternativ, det är synd att ni är så värdelösa på att kommentera
för annars hade jag till och med kunnat tänka mig att låta er få bestämma. Nåja.

Alternativ 1: Hoppa i sängen tills hon slår till mig på benen så att jag ramlar ner på golvet.
Negativa konsekvenser: Du får jävligt ont på benen. Kanske får du till och med ett eller två blåmärke.

Alternativ 2: Sätt igång Justin Bieber - Baby på högsta volymen och invänta världens argaste Emelie: "MATILDA!!!! JAG HATAR DIG PÅ MORGONEN!!" (Tänk er typ Emil i Lönnebergas pappas skrik, lite så)
Negativa konsekvenser: Emelie lär agera tjuris hela morgonen. Och jag får ont i öronen. I värsta fall, tinnitus.

Alternativ 3: Låt henne få sova ut, var en fin kompis och gå till affären och köp bröd och mjölk, ge henne frukost på sängen. Angående detta alternativ har jag egentligen bara en sak att säga; Det händer inte. Alternativ 2 faller mig bättre i smaken. Ja, alternativ 2 är faktiskt jävligt bra.

På återseende - om jag överlever, det vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0